3 augustus Hua Hin

Daar zijn we weer ! De laatste volle dag in Hua Hin is aangebroken!
Wat gaan we vandaag eens doen? We hebben vanmorgen eerst weer een aantal spullen in de koffers gedaan, de koelkast en vriezer leeg gemaakt (tot zover dan) en nu komt het nog aan op Jes zijn speelgoed maar dat doen we morgenvroeg. Om 12 uur worden we opgehaald met de taxi morgen.

Nadat we alles een beetje aan kant hadden zijn we in de auto gestapt. Wederom naar het national park. We wilden eigenlijk naar de olifanten maar we hadden een leuke winkel gezien op weg naar het park en die hadden we gisteren op de terugweg niet meer kunnen vinden.
Helaas hebben we hem op de heenweg ook niet gevonden. We besloten even op een strand te gaan kijken en daar waren we vrij snel weer klaar. Het was er bloedheet en doordat Jes een zeer kort nachtje gemaakt had, was hij moe en wilde hij alleen maar getild worden. Dat werd een beetje te gek in deze hitte. We hebben nog een trosje bananen gekocht en Jes heeft er drie tegelijk opgegeten. Sinds een aantal dagen wil hij niks meer eten, tenzij het bananen zijn hahaha. Aap !
We zijn een stukje doorgereden naar een grot. De man die bij de ingang stond zei meteen dat Jes niet zelf kon lopen omdat het een hele klim was. We hebben Jes in de rugdrager gezet en zijn gaan lopen. We kwamen al snel bij een van rotsblokken ''gebouwde'' trap en na 4 stappen omhoog vond Daan het toch te gevaarlijk om zo met Jes naar boven te klimmen.. Ron is dus alleen naar boven gegaan en Jes en ik hebben beneden gewacht. Ron kwam uitgeput weer terug en had meteen spierpijn van de klim hahahaha. Jammer dat ik de grot niet gezien heb maar ben wel blij dat ik die klim niet heb moeten maken met Jes op de rug. :)

We zijn in de auto gestapt en Jes was heel erg moe maar wilde nog wel graag even bij de aapjes kijken. Onderweg naar de apen kwamen we eerst een gigantische budda tegen.. Puur toeval omdat we de verkeerde afslag genomen hadden... Prachtig om te zien. Een super grote budda van goud, schcaapjes, een tempel en nog twee aparte beelden. Even rondgelopen en weer verder.. Op naar de aapjes !!!!

Vandaag was tenslotte onze laatste kans op wilde apen. Er was maar 1 aap op de grond dus we besloten om onze tros bananen op te offeren. Voor we het wisten zaten er een stuk of 15 apen om de auto heen, op de auto en bleven ze zichzelf maar groot maken zodat ze door ons raampje konden kijken. Jes had de hele tijd een banaan vast die hij aan het op peuzelen was en dat hadden ze goed in de gaten. We hebben nog even wat foto's geschoten en zijn weer in de auto gestapt. Onderweg kwamen we weer het winkeltje niet tegen dus we besloten om maar naar het grote winkelcentrum vlakbij te gaan, Jes hoorde het woord slapen en werd meteen klaarwakker. Tjah, lastig..
We hebben in het winkelcentrum wat rondgelopen en elk meisje dat Jes tegenkwam kreeg zijn volle aandacht. Charmeurtje.. Dansen, lachen, knipogen... alle trucjes werden erbij gehaald.. :)

Een paar kleine boodschapjes gedaan en vreselijk veel verschillende overheerlijke gebakjes/broodjes gekocht en die hebben we eerst in de auto op zitten eten. 5 minuten voor we thuis kwamen, inmiddels laat in de middag, viel Jes in slaap. We hebben hem lekker op bed gelegd en hem na een uurtje wakker gemaakt. Hij was nog wel erg moe maar het was inmiddels al 4 uur dus slapen zou vanavond wel een drama worden. Goede voorspelling want het is inmiddels kwart voor tien en meneer is topfit... Zingt het alfabet, staat te hakken op muziek van K3, Frans Bauwer enzovoorts. Knorretje en meneer konijn moeten er ook aan geloven, die laat hij ook stampen op bed :) De topper van de avond was het nieuwste nummer van Joling, het wk nummer. Jes ging helemaal uit zijn dak.. We hopen dat dit een fase is :P hahahahah
Helaas wordt het een beetje een gewoonte de laatste dagen waardoor we praktisch alle drie tegelijk op bed kunnen.. Ron is trouwens weer beter, die was gisteravond opeens heel ziek maar stond vanmorgen weer fit op, gelukkig !

oh bijna vergeten. Onderweg vandaag kwamen we allemaal dode honden en katten tegen langs de weg.. Echt super zielig. Ze liggen daar gewoon, worde niet opgehaald, niet aan de kant gelegd... gewoon aan hun lot overgelaten..

We brengen Jes zo maar weer op bed en gaan er dan zelf achteraan. Morgenvroeg gaan we nog even koffie drinken bij de buurtjes en de laatste spullen inpakken. Om 12 uur staat de taxi klaar voor onze 3 uur durende rit naar Bangkok en dan is het einde in zicht, wat ons redelijk depressief maakt..