De Voorbereidingen

Voor we zover zijn, zullen we eerst alvast even vertellen over alle voorbereidingen die we al getroffen hebben, want oh wat was het een geregel! :)

In principe was onze eerste keus om net als vorig jaar naar Portugal te vliegen , daar weer in het gigantische huis van Eduardo te verblijven, Helaas kregen we n januari al een mailtje van Ed dat hij de hele zomerperiode volgeboekt was! Balen!!

En nu dan? We wilden eigenlijk alleen vanaf Eelde vliegen dus we hebben gekeken waar we allemaal naartoe konden, aangezien Eelde niet overal naartoe vliegt. We hadden de keus uit : Corfu, Mallorca, Barcelona, Turkije en dus Portugal. Na weken speuren , mailen en reageren kwamen we er al wel achter dat het wel eens heel lastig kon worden...of beter gezegd: heel duur !! Alle huizen die wij wel wat vonden zaten boven de 1000 euro , tot wel 1700 euro per week! Never dus !
Ron probeerder Daan er van te overtuigen om toch eens te gaan kijken naar een huisje in Azie ; Thailand, Indonesie, Maleisie, Vietnam. Hmz...hier was Daan niet heel erg enthousiast over. Ze zag het niet zitten om zolang met Jesse te gaan vliegen. En eigenlijk Ron ook niet maar goed, we gingen toch even kijken. We werden al snel heel enthousiast omdat er genoeg huizen waren, zeg maar villa's, voor een hele mooie prijs! Na lang zoeken, en mailen over en weer kwamen we uiteindelijk bij het huis in Thailand, Hua Hin uit. Dit ging hem worden! De eigenaar Dennis, een Engelsman, mailde ons snel informatie en al snel waren we overtuigd en besloten we de eerste aanbetaling te doen. Hua Hin it is !!

Nu we dit wisten konden we gaan nadenken over wat we allemaal moesten regelen, kopen, lenen. En konden we na gaan denken over wat we allemaal voor Jesse mee moesten nemen ivm zijn allergieen. Het eerste wat ons allebei in het hoofd schoot was zijn brood! Hoeveel brood moest er mee? Waar gingen we dat in vervoeren? We besloten om een grote stevige koffer aan te schaffen en daar zijn brood etc in te doen.

Maar goed er moest natuurlijk nog veel meer geregeld worden :
- Vliegtickets
- internationaal rijbewijs
- inentingen
- kleding / schoeisel Jesse
- medische paspoorten
- allergieverklaring van de huisarts
.......en weet ik het wat nog meer

Te beginnen bij de vliegtickets. We wilden perse een rechtstreekse vlucht en het liefst 's avonds vliegen ivm Jesse's slaapje. Dit was niet heel lastig want er was maar 1 vluchtaanbieder die aan die eisen voldeed en dat was KLM. Via Gate1.com hebben we online de tickets gereserveerd. 's Avonds om 18.50 uur vliegen we vanaf Amsterdam richting Bangkok. en we landen daar plaastelijke tijd om 9.30 uur ;s ochtends. Hopelijk slaapt Jesse in het vliegtuig want als we landen in Bangkok begint natuurlijk daar de dag. Let's pray :)

Ok, na veel op Marktplaats gezeten te hebben, hebben we de volgende dingen ook aangeschaft :
- een rugdrager , hier kan Jesse mooi in als we een tochtje gaan doen en de kleine man moe is. We nemen geen buggy mee, dat doet bijna niemand daar aangezien de wegen/ stoepen zeer slecht zijn , je over het strand niet met buggy kunt lopen dus een rugdrager leek ons wel handig.
- een zwemvest, speciaal voor peuters
- een UV-shirt
- koffers , 2 stuks

Nu moesten we gaan nadenken wat we naast het brood allemaal nog mee moesten nemen, want we weten natuurlijk niet of alles te krijgen is in Thailand. Knijpfruitjes , soepstengels, koekjes en heeeeel veel melk (poeder).
De koffers hebben we 3 weken geleden opgehaald in Veendam , 2 mensen die in principe naast elkaar woonden hadden allebei een koffer op Marktplaats staan. en Ron heeft ze op een zaterdchtend opgehaald. We hebben vorige week alles eens even ingepakt, exlusief brood natuurlijk want dat kunnen we pas de maandagmorgen van vertrek ophalen bij De Korf. Hij is in principe niet open op maandagmorgen maar voor ons wilde hij een uitzondering maken omdat we daar al een dik half jaar weet ik het hoeveel brood halen. Om 9.00 uur 's ochtends kunnen we 10 stuks brood halen. Ook zonder het brood zaten de twee koffers al redelijk vol, dus we besloten om bij de Action ook maar 3 trollies te halen. Hier kan best een heleboel in en die dingen kosten maar 11 euro. Ze zijn niet voor niks 11 euro want het zijn in principe weg-werp/trollies :) Ach we zien wel, als ze het maar 4 weekjes volhouden.

We hebben we 10 keer een lijst gemaakt met wat we allemaal mee moeten , wat er in welke koffer past en of het wel genoeg was. Uiteindelijk zijn we tot een definiteive lijst gekomen, hebben we alles in huis wat er nodig is en kunne we beginnne met het echt inpakken van de koffers en trollies. Dit gaan we waarschijnlijk vanavond ( zaterdag 28 juni) al doen. Want we willen ook heel graag weten hoeveel kilo er in elke koffer zit. Jesse heeft een eigen stoel en mag dus ook zijn eigen koffe en trolly mee dus dat scheelt alweer een heleboel. Zo kan hij mooi zijn eigen eten en drinken meenemen :)

Nou, we zijn er alledrie helemala klaar voor ! We zijn wel een beetje nerveus voor de vliegreis ; hopelijk gaat de kleine man slapen, al was het maar 6 uurtjes. Dan is hij niet helmaal gebroken als we in Bangkok landen.

We zien het wel, komt vast goed!

De planning ziet er als volgt uit :

- 3 dagen Bangkok
- 24 dagen Hua Hin
- 2 dagen Bangkok

We hebben ook een auto weten te reserveren via Dennis de huiseigenaar dus bij aankomst in Hua Hin wordt de Toyota meteen gebracht en kunnen we meteen beginnen met touren...al weten we niet hoe dat gaat aangezien we aan de linkrkant van de weg moeten rijden. Met een scooter was het nooit zo lastig want dan zette je de scooter gewoon stel als je in de stress schoot. Maar met een auto wordt dat iets lastiger midden op een weg. Komt vast ook goed. Al was het alleen maar om elke dag even naar het strand te rijden. We zitten 7 kilometer landinwaarts dus lopen is geen optie en elke dag een taxi of tuk-tuk is ook best duur.
Het hotel in Bangkok hebben we ook al gereserveerd ; dit was best nog een geGoogle ! We wilden namelijk perse een hotel met een tuin , speeltuin en zwembad. Na lang zoeken en mailen zijn we uiteindelijk geslaagd. Een mooi hotel voor een mooie prijs.

Website hotel Bangkok : www.chaidee-mansion.com/ .

Youtube filmje van Hotel : www.youtube.com/watch?v=SHFRkOaT0aE

We zijn er klaar voor !!